
Manók-háza
Mütyür-kör
Röppentyűk
Tudorkák
Turbó Csigák
Zengő - bongó
Zöld Kaland
Mese - Vár Óvoda és Bölcsőde
Tudorkák tehetséggondozó műhely
Tehetségműhely vezetői: Nagyné Békési Rita, Mocsáriné Bartha Beáta
A mi műhelyünk egy logikai tehetségműhely, ahol táblajátékokkal ismerkedhetnek meg a gyerekek.
Műhelyünk célja a kiemelkedő képességű, kreatív gyerekek felfedezése, személyiségük optimális kibontakoztatása, a tehetségek elkallódásának megelőzése, a kiváló értelmi képességekkel rendelkező, de alul teljesítő gyerekek fejlesztése mellett, a szabadidő igényes, tartalmas eltöltése, a társas élet, a szociabilitás erősítése.
Műhelyünk feladata a gyermekek logikus gondolkodásának, kognitív képességeinek fejlesztése (figyelem, emlékezet, képzelet, gondolkodás). Kompetenciák, intelligenciák fejlesztése (térbeli tájékozódás, interperszonális és intraperszonális kapcsolatok, vállalkozási, döntési, kommunikációs készségek) fejlesztése. Szociális készségek fejlesztése (siker-kudarc elviselése, önfegyelem, kitartásra nevelés, fair-play szellem, türelem).
A foglalkozások minden páratlan héten, szerdán, altatási időben 13.00-14.00 óráig tartanak. Azoknak a nagycsoportos gyerekek tartjuk, akiket saját óvó nénijük ajánlott be, akik kicsit másképp gondolkodnak, szeretik a logikai játékokat, érdekli őket a több megoldás lehetősége, jó a térlátásuk. A beajánláson felül játékos feladatokkal teszteljük a gyerekek gondolkodás módjának eredetiségét, kreativitását, figyelemtartósságát, emlékezetét, koncentrációs képességét. Kis létszámmal működünk, hiszen a játékok szabályát lépésről-lépésre, folyamatosan kontrollálni, magyarázni kell, hogy jól rögzüljenek. Idén a Kupak dáma, Mini malom és Malom, Pilos, Blokus, valamint a Macska-egérharc játékokkal szeretnénk megismertetni a gyerekeket. Ezekhez a játékokhoz fontos a jó térlátás, a vízszintes, függőleges valamint az átló átlátása, koncentráció, taktikázás, fair-play szellem. A sokszori gyakorlásnak van nagy szerepe abban is, hogy ne csak véletlenszerűen rakják a bábukat az adott játékban, hanem taktikázzanak is valamint, hogy előre gondolkodjanak. A foglalkozások végén értékelő táblán követhetik a gyerekek a mérkőzés állását. Megbeszéljük, hogy ki hogyan érezte magát, mi tetszett, mi nem, ki volt a jó ellenfél stb... Tapasztalataink szerint a gyerekek szívesen járnak a foglalkozásokra és kíváncsian várják az újabb találkozást.